Як скласти резюме, щоб мене захотіли запросити на співбесіду?

Це питання цікавить усіх, хто коли-небудь намагався заявити про себе не при особистому спілкуванні. «Мені б тільки подзвонили, а вже там я зумію розташувати рекрутера і справити на нього саме сприятливе враження!», - так думають багато претендентів, які мають професійні знання, харизму, уміння грамотно вибудовувати бесіду і приємну зовнішністю. Але найчастіше до зустрічі справа може і не дійти. І тоді в мережі починають з'являтися певні запитання: «Що не так з моїм резюме?» Спробуємо розібратися.

Загальна структура резюме

Що роблять зазвичай

Стандартний шаблон резюме будується за схемою: «народився-вчився-одружився». Уявіть собі співробітника кадрового відділу, який кожен день читає похмурі рядки з докладним перерахуванням десяти місць вашої попередньої роботи на трьох аркушах. Причому місць, які не мають відношення до нинішньої вакансії. Не дивно, що десь на середині другого листа ваша титанічна праця по створенню резюме полетить в кошик.

Що треба робити

Будь-яке резюме не повинно бути занадто довгим. Однієї сторінки (в крайньому випадку - півтори) цілком достатньо, щоб у рекрутера склалося про вас потрібна думка. Якщо ви змінили кілька компаній, діяльність яких має відношення до того, чим ви хочете займатися і далі, вкажіть посади, які ви там займали, і обов'язки, які виконували. Якщо ж ви працювали продавцем шпалер, вихователем дитячого садка і секретарем, а тепер претендуєте на місце оператора в банку, детально розписувати ваші успіхи в кар'єрі не варто. Крім того в вашому резюме повинна бути чітко заявлена тільки одна вакансія, на яку ви претендуєте. Ви продаєте себе, як фахівця саме в цій сфері. Хочете спробувати себе відразу в декількох іпостасях - створіть кілька різних резюме.

Камінь спотикання - вік

У сучасному світі 90% оголошень рясніє віковими обмеженнями «до 35». Однак більшості людей від 35 до пенсії залишається ще 20-25 років, протягом яких треба десь працювати. Невже доведеться терпіти ненависне місце ще чверть століття?

Що роблять зазвичай

Чесно вказують свій вік. І все.

Що треба робити

При пошуку роботи подивіться на вік основних працівників тієї компанії, куди ви збираєтеся влаштовуватися. Якщо «кістяку» по 20-25 років, а вам перевалило за сорок, навряд чи варто сподіватися на те, що вас покличуть на роботу, якщо ви претендуєте на посаду рядового співробітника. Та й вам буде морально важко мати в начальниках людину, що годиться вам у сини або дочки. Якщо ж в компанії є люди будь-якого віку, особливо відзначте в своєму резюме вашу гнучкість і готовність до навчання. Більшість роботодавців турбує здоровий клімат в колективі. Їм не потрібні скиглії, які на кожному кутку повідомляють, що знають, як зробити все на світі тільки тому, що у них «досвід». Згадайте в резюме, що ви стежите за актуальними тенденціями в обраній галузі і здатні витримувати високий темп роботи. У розділі «хобі» вкажіть, наприклад, біг, плавання або щось що вказує на те, що ви ведете здоровий спосіб життя. Це зміцнить роботодавця в думках, що ви не схильні «допрацьовувати до пенсії», йдучи на лікарняний щомісяця, а здатні принести реальну користь компанії. Прикладіть до резюме своє фото в діловому стилі, на якому ви виглядаєте підтягнутою, сучасною людиною, що відповідає духу часу і компанії.

Відсутність досвіду

Що роблять зазвичай

У графі «Досвід» лаконічно пишуть: «Ні»

Що треба робити

Складіть супровідний лист, в якому вкажіть, чому ви хочете працювати саме в цій сфері. Опишіть свої особисті і ділові якості, які можна застосувати на даному місці, розкажіть коротко про знання і навички, отримані на курсах, в інституті або в школі, які можуть бути розцінені роботодавцем, як ваше поступове просування до заповітного місця роботи.

Краще один раз побачити...

Що роблять зазвичай

Перераховують свої нагороди, досягнення і заохочення.

Що треба робити

Пам'ятайте: якщо ви можете візуалізувати свою роботу, краще зробити це окремим додатком. Не треба обтяжувати резюме, розповідаючи, що «на обласному конкурсі 2012 р. ви виграли перший приз, як кращий фотограф в номінації «Міський пейзаж». Краще надайте свої роботи. Претендуючи на посаду людини, якій необхідно буде багато спілкуватися з людьми, прикладіть своє фото, на якому ви посміхаєтеся. Фото повинно відповідати іміджу компанії.

Пам'ятайте, що резюме - це ваша «візитка», при погляді на яку рука рекрутера повинна зупинити свій рух у напрямку до кошику і повернутися на робочий стіл разом з вашою унікальною, розумною і разом з тим вражаючою уяву заявою про себе. Те, як ця візитка буде складена - справа ваших рук.

Сайт з пошуку роботи, Jooble.

bd1e2a57

Еще статьи